wat zijn de gevolgen van vasectomie/ sterilisatie bij de man? (graag ervaringen)

ja, ik weet dat onvruchtbaarheid een gevolg is, maar doet het ook nog iets met zijn karakter? de sex-drive?
is sex voor hem daarna minder fijn? etc......

Toegevoegd na 7 minuten:
alvast bedankt voor de eerste 2 antwoorden....merken partners iets van dat je anders zou doen/karakter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen wij van mening waren, dat ons gezin compleet was, vond ik idd ook, dat het nu mijn beurt was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg door de enorme hoeveelheid antwoorden, het idee,dat dit een onderwerp is, dat zich nog in de taboesfeer bevindt.

Het beste antwoord

ik heb enkel goede ervaringen... ok je moet de eerste dagen ff rustig aandoen met zware dingen tillen, en daarna is er geen verschil... misschien het enige verschil is dat mij opviel dat mijn sperma wat dikker is geworden....
en qua beleving heb ik net als wat andere die gereageerd hebben een 'vrij' gevoel.

ik werd gesteriliseerd op mijn 27ste omdat ik echt een bloedhekel heb aan (kleine) kinderen en het gevoel ik nooit meer voor een verassing zou komen te staan maakte me vrijer en makkelijker. Maar goed aan de andere kant maakte het aangaan van een (andere) relatie wat moeilijker. er zijn tuurlijk ook vrouwen die echt een kinderwens hebben.

Toch is het wel iets waar je goed over moet denken hoor... de kans om de boel terug te draaien is klein... al na een halfjaar kleine kans op vruchtbaar sperma..

Maar ik heb nooit geen spijt gehad dat er bij mij geen vruchtvlees meer inzit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb er nooit iets van gemerkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
In het begin natuurlijk wel want toen was alles nog wel 'eng'. Maar dat was maar van korte duur.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens was mijn man nog geen 30 jaar toen hij werd gesteriliseerd wegens bijzondere omstandigheden, dus leeftijd maakte in dit geval ook niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve,dat ik de eerste 2 dagen wijdbeens heb gelopen, heb ik geen verschil bij mezelf bemerkt.

Toegevoegd na 39 minuten:
Je bent toch wel een bepaald gevoel van spanning kwijt en dat geldt evenzeer voor je partner, door de zekerheid, dat er nu geen 'ongelukjes" meer kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan durf je er alleen nog maar mee te plassen.
Nee hoor, je merkt er helemaal niets van,
Er veranderd helemaal niets, als dat zo
was dan zou je heel wat mensen zien
met een afwijking,er zijn er zo veel
gesteriliseerd.
Het is een heerlijk gevoel,je heeft iets voor
je partner gedaan,en het geeft zo veel zekerheid.

Toegevoegd na 2 uur:
dit nog even melden,
het is bij mij 44 jaar
geleden,
12 jaar geleden
Ik was nog heel jong (23) toen ik me heb laten steriliseren. De volgende dag hebben we meteen gekeken of het nog lukte en ja, al moest ik natuurlijk nog voorzichtig zijn. Verder nooit problemen gehad, ook geen karakterverandering, wel de zekerheid van geen ongelukjes meer.
De eerste weken kan een man echter nog vruchtbaar zijn omdat het even duurt voor de laatste zaadjes uit de zaadleiders zijn verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor er veranderd in wezen niets aan het karakter of zo van een man.

Wel vind ik het als man een heel fijn idee dat als ik "per ongeluk" onveilig vrij - ik hooguit zelf er iets van over kan houden maar er nooit meer bang voor hoef te zijn dat zij er "iets" aan overhoud .......:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De operatie gaat meestal goed.

Maar het kan ook een beetje mislukken.
Dat een zenuw beklemd raakt en dat het daardoor pijn doet bij het klaarkomen. Dat kan vele jaren aanhouden.

Ook komt het voor, dat er toch zaakcellen in het sperma zitten. Dat moet je dus (laten) onderzoeken. Met een microscoop met 400x vergroting kun je het gemakkelijk zelf zien.

Je partner merkt er niets van. De zaadvloeistof komt namelijk uit de prostaat en wordt gemend met spermatozoiden uit de ballen. Die blijven dan achterwege. Dus het ejaculaat voelt voor de partner precies hetzelfde aan. Ook is er geen invloed op de hormonen, je zin in seks blijft onveranderd. Maar misschien heb je minder angst, en daardoor meer zin. Mocht je pijn hebben, -wat niet veel voorkomt-, dan went dat wel, want het prettige van de gemeenschap overtreft dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er eigenlijk helemaal geen last van...natuurlijk moet je er niet op gaan letten, de hele dag er in gedachten over zitten; dan kun je zelfs klachten krijgen zonder dat er wat is.
Het ejaculeren gaat gewoon goed, de smaak is bijna niet veranderd en ik kan er alles verder mee...